Вітаю Вас Гість!
Четвер, 01.10.2020, 13:47
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Пошук на сайті

Посилання



Слово Митрополита

Стефан, митрополит Киевський та всій України

По гарячих слідах 3 ...

Головна » Новини  
Роз'яснення Священного Синоду про устрій та структуру АПЦ, та про прийняття під омофор
Роз'яснення Священного Синоду 
Апостольської Православної Церкви 
про устрій та структуру Апостольської Православної Церкви, 
та про прийняття під омофор 
Апостольської Православної Церкви

У Священний Синод Апостольської Православної Церкви (АПЦ) часто надходять як питання про устрій нашої Церкви, так і прохання про прийняття під омофор АПЦ від окремих кліриків та громад інших Церков. У зв'язку з цим, Священний Синод дає такі роз'яснення.

Духовні корені АПЦ сходять до Російської Істинно-Православної (Катакомбної) Церкви, в якій був хрещений протоієрей Олександр Мень. АПЦ відкрита для всіх православних християн – як лібералів, так і консерваторів, оскільки духовне відродження Православ'я ґрунтується одночасно як на постійному оновленні Церкви Святим Духом, так і на дбайливому збереженні Священного Передання.

Апостольська Православна Церква не є Помісною Церквою – ні російською, ні українською, ні будь-якого іншого державно-територіального підпорядкування. Про це свідчить сама її назва – Апостольська Православна Церква, – на відміну від, скажімо, Російської Православної Церкви (РПЦ), Української Православної Церкви Московського Патріархату (УПЦ МП), Української Автокефальної Православної Церкви (УАПЦ) і т.д.

У Декларації про створення АПЦ, зокрема, зазначається (пункт 3): «Ми відмовляємось від географічного, національно-територіального принципу "канонічної території”, що по суті являє собою середньовічно-кріпосницькі пережитки державного устрою, перенесеного у сферу церковного життя…» Апостольська Православна Церква і зареєстрована як централізована релігійна організація під назвою: «Об'єднання православних громад апостольської традиції». Наша канонічна територія там, де ми потрібні, і де нас приймають.

Згідно з Зібранням Канонів АПЦ (прийнятих на Соборі 2008 року), посада Предстоятеля Церкви є виборною. Предстоятель обирається з числа єпископів Собором АПЦ, і виконує делеговані йому організуючі, координуючі, контролюючі та представницькі функції церковного управління.

Предстоятель АПЦ є рівним серед рівних єпископів Церкви. На сьогодні ним обрано Митрополита Віталія (Кужеватова).

Апостольська Православна Церква сповідує принцип, викладений ще святим Ігнатієм Богоносцем: «Без єпископа немає Церкви: де єпископ, там має бути й народ, так само, як де Ісус Христос, там і соборна (вселенська) Церква...» (Послання до Смирнян, VIII розділ).

Де єпископ, там і Церква. Апостольська Православна Церква фактично являє собою конфедерацію незалежних помісних Церков, об'єднаних святим принципом соборності: «У головному – єдність, у спірному – свобода, і в усьому – любов...» (Блаженний Августин). Виходячи з цього, кожен єпископ АПЦ вправі приймати під свій омофор (безпосереднє управління) будь-яку громаду, священнослужителя чи мирянина на їх прохання.

Принцип прийняття під омофор Апостольської Православної Церкви простий, і повністю відповідає вченню Христової Церкви: «Бог гордим противиться, а смиренним дає благодать...» (Якова 4:6). Служіння єпископа полягає насамперед у тому, аби оберігати церкву від «ідольських жертов» (обрядовір’я) та «крови» (агресії і нетерпимості, духа насильства та користолюбства), від «задушенини» (догматизму) та «блуду» (зі світом) – див. Дії 15:29. Як і апостол стверджує: «Не єднатися з тим, хто зветься братом, та є перелюбник, чи користолюбець, чи ідолянин, чи злоріка, чи п'яниця, чи хижак. Із такими навіть не їсти…» (1-е до Коринфян 5:11). Найважливішим критерієм являється смирення, оскільки Православ'я – це насамперед дух смиренномудрості, виражений в містичному досвіді Христової Церкви.

Три засоби, три важелі визначив Господь пастирям Церкви, аби успішно здійснювати ввірене їм служіння – це слово (духовне розуміння Писання, проповідь, чітке розуміння шляху), таїнства (духовне відчуття, практика віри) і церковна дисципліна. «Тож ідіть, і навчіть всі народи (слово), хрестячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа (таїнства), навчаючи їх зберігати все те, що Я вам заповів (церковна дисципліна)...» (Від Матвія 28:19,20) Навчіть – охрестіть – і продовжуйте навчати в церковній громаді. Сьогодні два з них – слово і церковну дисципліну – номінальне православ'я фактично відкинуло як непотрібні, або мало придатні до справи, і намагається самими таїнствами вести паству до Божого Царства.

«Проклятий, хто робить роботу Господню недбало» (Ієремії 48:10). До церковного служіння слід ставитися серйозно. Духовне розуміння, віра смиренна, що чинна любов'ю і церковна дисципліна – ось три умови прийняття під наш омофор (остання виражається у т.ч. й у вигляді добровільної десятини на загальноцерковні потреби).

Священний Синод АПЦ рекомендує всім єпископам нашої Церкви наступне. Якщо священнослужитель або мирянин, що має бажання перейти під омофор Апостольської Православної Церкви, перебуває під забороною (забороною в служінні, в євхаристійному, або церковному єднанні), – то хай зніме заборону шляхом покаяння, а після вийде за штат. Винятком може бути випадок, коли заборона накладена не за конкретні гріхи або правопорушення, але за внутрішні переконання. Якщо ж колишній правлячий архієрей не приймає покаяння – немає гріха, що може перемогти милосердя Боже. Такі випадки повинні розглядатися нашими єпископами особливо ретельно, і лише після цього має вирішуватися питання про прийняття під омофор АПЦ.

У перереєстрації Статутів незалежних православних громад, які переходять під омофор Апостольської Православної Церкви, немає жодної потреби. Скажімо, громада «Христового Воскресіння» м. Луцька (Україна), згідно з власним Статутом, зберігає свій статус і назву: «Незалежна православна релігійна громада "Христового Воскресіння” м. Луцька», та ієрархічно підпорядковується настоятелю громади і правлячому архієрею (єпископу).

Священний Синод вітає всіх священнослужителів і мирян Апостольської Православної Церкви з початком Великого Посту, і закликає гідно приготуватися до світлого свята Воскресіння Христового.

Предстоятель Апостольської Православної Церкви
+ Митрополит Віталій

Секретар Синоду Апостольської Православної Церкви
Протопресвітер Гліб Якунін

Прощена неділя
м. Москва, 17 березня 2013 року
Опубліковано: 21.03.2013 | Рубрика: Новини | Переглядів: 904
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email:
Усі смайли
Код *: